Tuesday 24 May 2011

Laman Facebook ke Laman Blog ( lagi isu menghina Islam )

Assalammualaikum w.b.t dan salam 1malaysia. post di subuh hari ini diatas tajuk lagi isu menghina islam. Setelah menghina Islam di laman sosial Facebook di hentikan oleh pihak pengurusan Facebook Makcik Hajjah al-Wuzara kini giat aktif di laman blog untuk meneruskan agenda menghina Islam. Identiti penulis blog Makcik Hajjah al-wuzara masih tidak di ketahui kerana tiada sebarang tindakan yang di ambil oleh pihak berwajib. Apa yang di kesali apabila komentar menanyakan tentang agama si penulis, penulis dengan bangga menyatakan dia beragama Islam. Adakah Islam yang di pelajari nya dari kecil mengajar dia menjadi begitu? ( Jika Makcik Orang Islam Lahh kan~) dan jika penulis blog itu beragama selain dari Islam, adakah agama makcik menggalakkan tindakan makcik itu?. ( hanya Allah yang tahu Makcik Agama apa sekalipun) yang penting setiap ajaran agama menitikberatkan isu menghormati agama yang lain. Sedangkan Islam sendiri pon menghormati penganut dan agama lain.Penulis blog itu menghina Allah sedangkan agama kristian dan yahudi pon menyembah Allah.
Adakah umat Kristian, Muslim dan Yahudi menyembah Tuhan yang sama?
Oleh Rev. Fr. Francois Knittel
(Diterjemahkan daripada Majalah Christendom Bil. 14)
Kristian dan Muslim, kita berkongsikan banyak perkara yang sama, sebagai suatu umat dan juga sebagai manusia biasa (…) Kita percaya akan Allah yang sama, Allah yang Satu, Allah yang hidup, Allah yang mencipta dunia dan Allah yang memimpin ciptaan-Nya ke arah kesempurnaan.” [Ucapan Yohanes Paulus II semasa Perjumpaan Dengan Belia Muslim Muda di Stadium Casablanca, Ogos 19, 1985. Kecuali dinyatakan sebaliknya, dokumen papal dipetik daripada ( www.vatican.va ).

Ini bermaksud penulis blog itu jika dia beragama kristian secara tidak langsung dia juga menghina tuhan agamanya juga. Penulis blog itu juga menghina Nabi junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W. dengan mentafsir hadith dan sunnah Nabi Muhammad S.A.W dengan mengikut akal fikiran dan kemarahan sahaja. Segala hinaan yang di lakukan tidak sanggup saya tuliskan di dalam blog ini. Cuma ini sekadar info yang ingin di nyatakan wujudnya Blog yang menghina Islam.  Jika anda ingin membacanya eloklah terus ke laman blog ini  
http://makcikhajjahsittalwuzara2u.wordpress.com/  dan jika anda ingin komen di blog makcik itu, komenlah dengan berilmu, jangan ikutkan perasaaan kerana kita akan di anggap sama dengan makcik itu.Semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada penulis blog itu. Dan kepada kita sebagai umat Islam 
tetapkanlah hati kita kuatkanlah iman kita supaya akidah kita tidak terpesong dari tulisan-tulisan sebegitu.

Saya rasa dari asik dok tangkap yang politik tu masuk ISA baik tangkap Makcik ini masuk ISA. Makcik ini pon boleh menganggu ketenteram Negara. think it!


Credit to PCE 

2 comments:

Post a Comment

followers