Thursday 24 March 2011

Hikayat Merong Mahawangsa

salam,
Post kali ini tentang HMM ( dalam tiket wayang tulis cmtu ). Setelah sekian lama nak sgt3 tengok cite neh.. akhirnya dapat jugak aku pergi tengok,, huureyy!!. Kalau nak tahu lebih lanjut tentang cite neh pergi lah tengok sendirik kan.. kalu aku cite panjang2 rugi lak KRU nnt.. tapi takpe.. aku cite lah sikit.. sinopsis jela..
Cite neh mengisahkan bagaimana Merong Mahawangsa hendak menolong kerajaan ROM dalam menempuhi laut yang bahaya untuk meminang Puteri dari tanah besar China. Setelah sampai di sebuah pulau yang tak bernama(langkasuka) Mereka di serang oleh lanun yang menggelarkan diri mereka sebagai GARUDA. GARUDA neh mengamalkan ilmu menyembah dewa(ilmu hitam) yang mana kuasa yang di miliki ialah kebal dan dapat menyeru badai bagi memprotect geng GARUDA nie.. takat nie jelah kalu nak tahu lebih.. pergi lah menonton di wayang berhampiran anda( nak jauh pon boleh asal ade bungeee sudahh :P)

comment aku tentang cerita nie.. cerita nie better daripada cerita melayu lain la.. bkn nak kata cite melayu lain tak bagus.. tp melihat dari aspek CGI dan grafiknya dan jalan penceritaannya.. gud3 la.. rasa nak tengok lagi pon ada neh.. haha.. best2.. baik-baik dialog nya "Kalau empangan sudah dibuka, mana bisa tahan airnya" lagi satu "apa salahnya mengintai di bawah tudung saji".. hahah terbaik wokkk!! 

Ape2 pon tahniah kepada KRU sebab buat dan menerbitkan filem hebat sebegini.. semoga KRU terus maju dan terus membikin dan menerbitkan cite2 cmni dengan CGI dan grafik yang lebih hebat.. 

wasalam.. 

0 comments:

Post a Comment

followers